|
Interactive Physics website voor de Benelux |
Drie Redenen waarom Interactive Physics een zeer geschikte tool is voor leerlingen en studenten om Natuurkunde te leren. 1. zelf doen = zelf leren Onderzoek wijst uit dat in sommige situaties leerlingen veel meer leren van de (eenvoudige) modellen en simulaties die ze zelf ontwerpen en maken dan van de (misschien veel fraaiere) simulaties die ze kant en klaar voorgeschoteld krijgen. 2.zelf doen = actief en producerend leren We willen graag dat leerlingen en studenten zelfstandiger gaan leren, actief en producerend leren (tegenover passief en consumerend leren) en we hanteren daarbij methodieken als probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs. IP als onderzoekstool voor leerlingen is daarbij buitengewoon geschikt. 3. zelf doen = voorbereiden op de toekomst Het gebruik van IP als ‘gereedschap’ om natuurkundeproblemen mee te onderzoeken/oplossen is een prima voorbereiding op werkwijzen bij vervolgopleidingen en beroep (vooral voor havo/vwo NT leerlingen). Het professionele broertje van Interactive Physics heet Working Model (van dezelfde makers en voor 99% overeenkomend met Interactive Physics) en is een van de meest gebruikte simulatiemodelomgevingen door ingenieurs. Kortom leerlingen en studenten die leren hoe ze met IP problemen kunnen modelleren en simuleren, bedrijven ‘Natuurkunde’ op een manier zoals dat later in het beroep ook van belang is. Terug naar vorige pagina. |
Interactive Physics: gebruik door leerlingen en studenten |